HP Pavilion dv9590ed

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP Pavilion dv9590ed op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

gabor 19-06-2008
Geschreven voor: HP Pavilion dv9590ed

slechte kwaliteit scharnier beeldscherm. ben altijd zeer zuinig, gebruik de pc alleen als desktop, doe m weinig open en dicht en toch na 1,5 jaar linkerscharnier afgebroken. zeer slechte service HP, noemen het 'user abuse'

Cor Smit1 22-11-2007
Geschreven voor: HP Pavilion dv9590ed

De beste laptop die ik ooi heb gehad!
Heb hem nu een kleine 3 maanden in mijn bezit maar niets dan lof over deze krachtpatser!
Wel is te adviseren om er Windows XP op te zetten want dan komt hij pas echt goed tot zijn recht.
Alle drivers e.d. kan je gewoon via een çhat-sessie' opvragen via de site van HP.
Je wordt daar keurig te woord gestaan ( ook over de service van HP niets dan lof ).

De beeldkwaliteit is absoluut fantastisch.
Ook voor de spelletjes spelers onder ons is er lekker mee te werken.

Geluid is zeker goed te noemen hoewel je wel moet blijven beseffen dat het hier om een laptop gaat.

De Snelheid is super, zeker onder XP merk je dat je alles kunt doen wat mogelijk is momenteel.

De vormgeving is eveneens goed
Ziet er mooi strak uit!

De degelijkheid zou ik eigenlijk een 11 voor willen geven.
Hierbij is HP toch wel de beste in zijn soort!

Voor mensen die moeite hebben XP erop te krijgen het volgende:
De Harddisk herkenning werkt niet standaard met een Windows XP CD/DVD aangezien deze niet de SATA drivers kan herkennen die nodig zijn.
Dit probleem is op te lossen door deze op te vragen (eerder genoemd) bij HP en via een USB floppy drive te gebruiken.
Mensen die géén USB floppy drive hebben ( en dat is praktissch iedereen denk ik ), je kan dmv het gratis programma nLite (even googlen en je kan hem gratis downloaden legaal) mee branden bij je XP CD?DVD waardoor deze drivers voor je harddisk op je XP CD/DVD staan.
Deze werkwijze is legaal aangezien je voor eigen gebruik een kopie mag maken van je XP CD/DVD.

Mirjamdejong 20-11-2007
Geschreven voor: HP Pavilion dv9590ed

Wat een heerlijke computer! En hij ziet er nog fantastisch uit ook! Veelal zijn stijlvolle laptops wat fragieler, maar HP heeft degelijkheid toegevoegd. Ik vond de metalen sluithaken geweldig...
Vind wel dat de opstart lang duurt, maar dat schijnt door Vista te komen... Heb overigens helemaal geen problemen verder met Vista. Ben het met de anderen eens dat het geluid en beeld erg goed zijn.
Een absolute aanrader!

W.v.Engelen 18-11-2007
Geschreven voor: HP Pavilion dv9590ed

Sinds ruim een maand de dv9590ed in mijn bezit. Ik ben er zeer tevreden over. Hoewel ik eerst van plan was om een kleinere aan te schaffen, heb ik toch een notebook met een 17 breedbeeld beeldscherm gekocht. Het gebruik onderweg gaat prima. Ik heb een zgn. pilotenkoffer op wieltjes dus de grootte en het gewicht is geen probleem. Het beeldscherm is uitstekend mooi duidelijk en scherp. Twee A-4 tegelijk in beeld gaat prima en is duidelijk leesbaar.
Ook in de spaarstand wanneer het op batterijen werkt blijft het beeldscherm goed afleesbaar. In de auto heb ik een omvormer waardoor ik onderweg kan bijladen en onbeperkt kan werken. Handig wanneer ik op een parkeerplaats in de buurt van een hotspot ben en mijn e-mails of ander werk wil bijwerken.
Wi-Fi en Bluetooth werken snel en probleemloos. Met mijn PDA wissel ik in een oogwenk bestanden uit. De ontvangst met Wi-Fi is voldoende krachtig om op een grote afstand nog voldoende signaal te ontvangen om te kunnen internetten. Bij het verzenden van bestanden merk ik een lichte vertraging die te verwaarlozen is maar bij het internetten merk ik vrijwel geen verschil met de ADSL verbinding van thuis.
Draadloos in huis gaat net zo snel als de rest die bekabeld is aangesloten. Het geluid is prima in orde en je kunt zonder irritatie luisteren en kijken naar DVD films en/ of muziek. De bediening van de DVD speler gaat via de meegeleverde en handig opgeborgen afstandsbedienig of via het toetsenbord of via een dun streepje boven het het toetsenbord met verlichte functie aanraakvlakjes. Het touchpad werkt licht en snel. De scroll balk op het touchpad is een aanwinst en maakt dat ik geen muis meer nodig heb. Wel af en toe je hand ontspannen wanneer je even geen gebruik maakt van het touchpad!
De geluiden van de Notebook zijn voldoende stil. De ventilator is zacht hoorbaar en de DVD speler bij de opstart ook, evenals de processor tijdens de opstart maar tijdens het werken hoor je alleen in een stille omgeving een zacht gezoem. Vaak tijdens het werken merk ik het niet eens.
Het toetsen bord is prima werkt snel en voelt degelijk aan. Er zitten veel functietoetsen op die ik nog lang niet allemaal gebruikt heb.
De fingerprint beveiliging werkt uitstekend, al moet je af en toe opletten hoe je je vinger erover beweegt. Lukt het een keer niet kan je altijd nog inloggen met je wachtwoord. Je kunt al je tien vingers inprogrammeren en je kunt zelf bepalen of je wel of niet van de fingerprint beveiliging gebruik wilt maken.
De grafische kaart doet het prima. Snelle beelden gaan streeploos door het beeld en de digitale tv die ik ontvang via een extra aangschafte digitale USB ontvanger zijn haarscherp. Meerdere programma tegelijk openen en er mee werken gaat de processor goed af en levert geen merkbare vertraging op.
Kortom een prima apparaat! Voeg daarbij de prachtige vormgeving, het feit dat de notebook zeer solide aanvoelt en de goede ervaringen die ik tot nu toe heb met de service van HP. Dat verklaart waarom ik zeer tevreden ben met deze HP Pavilion dv 9590ed.

Davemave 16-11-2007
Geschreven voor: HP Pavilion dv9590ed

Dit is een prachtige krachtige allround laptop.
Video, foto, muziek en niet al te zware games.
De videocard is midrange en voor games is deze laptop daarom niet uitermate geschikte.

De afwerking van de laptop is keurig. Boven het toestenbord bevinden zicht touch-toetsen voor de meeste toegangbare functies ( geluid, internet, email, dvd)
De batterij is matig van het begin. (max 2u bij alles aan)
Het scherm is gemiddeld en staat veel te vel ingesteld initieel.
Geluidskaart is goed, maar de geintegreerde boxen zijn niet bijzonder.
Het toetsenbord, normale grootte met gescheiden numeriek deel, is erg prettig.

De allround gebruikers ervaring wat betreft deze laptop is goed. Ik zou weer zo weer een hp laptop kopen.

a3ur 17-08-2007
Geschreven voor: HP Pavilion dv9590ed

Prachtig stijlvolle laptop met prima specificaties voor een scherpe prijs. De installatie van de programma's verliep vlekkeloos. Het beeld 17 inch is schitterend en het geluid is ook prima. Er zit zelfs een afstandsbediening bij met name voor het afspelen van een dvd. Je hoeft de laptop er niet voor op te starten. Verder veel eel extra's: lightscribe, bluetooth, firewire-ingang, quickplay, 5-1 cardreader enz. Kortom, een echte aanrader die terecht de reddot design award gewonnen heeft.